Konuşmacılar
Açıklama
Öğrenciler, üniversite hayatlarında ders kayıtları, yönetmelikler, etkinlikler gibi konularda desteğe ihtiyaç duymaktadırlar. Akademik danışmanlar bu desteği hızlı veremeyebilirler (Bilquise vd, 2022). Öğrencinin başarılı olabilmesi eğitim hayatına hızlı uyum sağlayabilmesiyle mümkün olmaktadır (Bektaş Köser ve Mercanlıoğlu, 2010). Akademik danışmanların iş yükünün azaltılması, özellikle sürekli tekrar eden işlerin yapay zekâ tarafından karşılanması insan kaynaklarının verimli kullanılmasını sağlamaktadır (Lucien ve Park, 2024). Bilquise vd, (2024) üniversite öğrencilerine yönelik geliştirilen akademik danışmanlık sohbet botlarının sürekli hizmet sunarak daha olumlu bir yükseköğretim kurum deneyimi sağlayabileceğini ve kurumun performansının da artabileceğini belirtmektedirler. Bu çalışmada Sinop Üniversitesi ön lisans ve lisans eğitim öğretim ve sınav yönetmeliği, akademik takvimi, staj yönetmeliği ve yükseköğretim kurumları öğrenci disiplin yönetmeliğine göre bir sohbet robotu geliştirilecektir. Bu sohbet robotunun akademik danışmanların danışmanlık yükünü azaltacağı düşünülmektedir. Uluslararası çalışmalarda örneklerine rastlanan akademik danışmanlık sohbet robotunun Türkiye’deki bir üniversite için geliştirilen örneğiyle karşılaşılmamıştır. Bu çalışma yapay zekâ destekli sohbet robotlarının öğrenci danışmanlığında kullanılmasına yönelik Türkiye’deki ilk örneklerinden birini sunarak önemli bir boşluğu dolduracağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: yapay zekâ, akademik danışmanlık, sohbet robotu, dijital danışman, chatbot
Institution / Affiliation / Kurum
Sinop Üniversitesi
Presentation language / Sunum Dili | TR (Türkçe) |
---|---|
Disciplines / Disiplinler | Cognitive Science / Bilişsel Bilimler |
E-mail / E-posta | erhansur@sinop.edu.tr |
ORCID ID | 0000-0001-7108-5783 |
Country / Ülke | Türkiye |