18–20 Ara 2024
Istanbul University Faculty of Letters
Europe/Istanbul saat dilimi

Eğitimde Yapay Zeka Bir İçerik Analizi

19 Ara 2024 14:30
30dk
A7 (Istanbul University Faculty of Letters)

A7

Istanbul University Faculty of Letters

Oral Presentation Case Studies and Applications Session 3.2 (Day 2)

Konuşmacılar

Esra Eminoğlu Özmercan (İstanbul Üniversitesi)

Açıklama

Bu araştırmanın amacı, Web of Science (WoS) veri tabanında yer alan dergilerde “Eğitimde Yapay Zeka” ile ilgili yazılan makalelerin genel eğilimlerini içerik analizi ile belirlemektir. Bu amaçla 57 makale incelenecektir. WoS’da arama bölümüne “artificial intelligence in education” anahtar kelimesi yazılarak 2778 çalışmaya erişilmiştir. 2024 yılı için hala makale eklemeleri vb. işlemler devam ettiği için araştırmaya dahil edilmemiştir. Bu nedenle yayınlanma yılı olarak son on yıl seçilmiştir. 2013-2023 arasında 1638 çalışma yer almıştır. “Web of Science Index” olarak SSCI, SCI-Expanded, A&HCI ve ESCI indeksleri çalışmaya dahil edilerek 534 çalışmaya ulaşılmıştır. Daha sonra “Web of Science Categories” bölümünde “Education Educational Research”, “Education Scientific Disciplines” ve “Psychology Educational” filtreleri seçilerek 85 çalışmaya ulaşılmıştır. Dil olarak sadece İngilizce dilinde yapılan çalışmalar dahil edilerek 77 çalışma içinden “document type” olarak da “article” seçilerek 57 makaleye erişilmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlanan “Makale Kontrol Formu” ile makaleler incelenecektir. Makale Kontrol Formu’nda makalenin hangi yıl yayınlandığı, kimler tarafından yazıldığı, hangi ülkeden araştırmacıların olduğu, hangi dergilerde yayımlandığı, hangi konu alanında olduğu vb. gibi kriterler yer alacaktır. Bu araştırma betimsel tarama modelinde bir araştırmadır ve elde edilen verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi kullanılacaktır. Makaleler belirlenen kategorilere göre incelenecektir. Birbirine benzeyen veriler belirli kavram ve temalar çerçevesinde bir araya getirilecektir. Makalelerin analiz ve yorumlama sürecinde verilerin adlandırılması,kategorileştirilmesi, güvenirliğinin incelenmesi ve frekansların hesaplanması yapılacaktır. Belirlenen özelliklere göre makaleler incelendikten sonra değerlendirilip eğitimde zapay zekanın daha çok hangi konular üzerine eğildiği gibi son zamanlarda hızla yükselişe geçen ve eğitim uygulamalarında kullanılmaya başlanan yapay zeka ile ilgili daha ayrıntılı bilgilere yer verilecektir. Ayrıca elde edilen verilerin, yapay zeka ile ilgili eğitimde yapılan araştırmalara yön verebileceği ve yapay zekayla ilgili eğitimede yapılan araştırmalara önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.

Anahtar Sözcükler: Eğitim, eğitimde yapay zeka, içerik analizi, yapay zekanın eğitime yansımaları, yapay zeka kullanım alanları

Institution / Affiliation / Kurum

İstanbul Üniversitesi, Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi

Presentation language / Sunum Dili TR (Türkçe)
Disciplines / Disiplinler Language Education / Dil Eğitimi
E-mail / E-posta esrae@istanbul.edu.tr
ORCID ID 0000-0003-4105-9837
Country / Ülke Türkiye

Başlıca yazarlar:

Esra Eminoğlu Özmercan (İstanbul Üniversitesi)

Sunum Materyalleri